Szablon stworzony przez Arianę dla Wioski Szablonów | Technologia Blogger | X X X

piątek, 27 maja 2016

Czym jest Wattpad?

 
Pozwólcie, że będę dzisiaj adwokatem diabła i opowiem wam o tej niezwykłej aplikacji, stronie.

Wattpad jest stroną, na której możemy czytać za darmo książki. Oczywiście zdarzają się tytuły pełne błędów, ale czasami naprawdę można tam znaleźć wielkie skarby. Pamiętam, że na początku nie mogłam się przekonać do tej strony, chociaż nie umiem powiedzieć, dlaczego mnie to tak bardzo odrzucało. Dzisiaj jestem trochę uzależniona od Wattpada głównie, dlatego, że przywiązałam się do moich czytelników. Tak, sama piszę i dodaję tam opowiadania i chociaż na początku narzekałam, że bardziej konstruktywne komentarze miałam na blogu, to teraz myślę zupełnie inaczej. To jest naprawdę niesamowite uczucie, gdy ktoś przeżywa to, co się dzieje w twojej książce, dodaje komentarze przy zwracających uwagę dialogach i zachęca cię do tworzenia czegoś poważniejszego. Zdarzyło mi się, że pytano mnie, dlaczego nie wysyłam swoich opowiadań, odpowiedź jest prosta, w tej jednej rzeczy jestem perfekcjonistką i wszystko jest dla mnie zawsze za mało dopracowane. Wattpad naprawdę motywuje, a przynajmniej mnie, bo nie spotkałam się osobiście z hejtem, chociaż widuję go tam w dość dużej ilości (na szczęście czuwają nad nami ambasadorzy, którzy starają się, żeby wszystko było tak jak być powinno). Naprawdę nie mogę czasami zrozumieć wytykania – w sposób złośliwy – błędów. Sama też uczyłam się pisać w internecie i chociaż wiem jak strasznie to brzmi, to tak było i pomimo słabej jakości tego co robiłam, nikt mnie wtedy nie dołował. Nie zrozumcie mnie źle, jestem za konstruktywną krytyką, ale nie wtedy, gdy ktoś pod każdym rozdziałem nazywa autora grafomanem.

Co daje nam Wattpad?
Oprócz mnóstwa darmowych utworów w wielu językach i możliwości publikowania oraz dzielenia się opiniami o utworach, dostajemy jeszcze coś... większy procent w poziomie czytelnictwa. Naprawdę, tyle razy słyszałam o tym, że dzięki tej stronie ktoś przekonał się do czytania. Szkoły nie zachęcają nas do czytania rzeczy mogących nam się spodobać, a w domach też nie zawsze możemy nabywać takie nawyki, ale od czego jest internet? Może właśnie Wattpad będzie czytelniczym wybawieniem, chociaż obcowanie z błędami dla nieświadomych może być niebezpieczne. A wy, co o tym myślicie? Czy patrzenie na źle napisany wyraz może sprawić, że zaczniemy pisać go właśnie w ten błędny sposób?
Zastanawiające...


* Specjalnie piszę słowo internet z małej litery.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz – Aleksandra